Rallarvegen

Det er ikke mye liv her på bloggen om dagen! Men sommeren og tiden triller og går i den virkelige verdenen. Og jeg mener bokstavelig talt når jeg sier ‘triller’, for forrige helg dro jeg og mamma til fjells og syklet Rallarvegen.

Fredag morgen kjørte vi til Haugastøl hvor vi leide sykler, og derfra syklet vi til Finse. Det var på fredagen av vi skulle sykle den korte etappen av turen, på bare 2,7 mil, men det føltes som den lengste sykkelturen i mitt liv. Det var det forsåvidt også, før vi syklet lørdagsetappen. Men med tung sykkel med få gir, og en motvind ut av en annen verden, så måtte jeg kjempe meg fremover selv i nedoverbakkene. Vi kom oss omsider frem til Finse og Finsehytta, hvor vi lå over til lørdagen.

På lørdagen skulle vi fra Finse til Flåm, som er 5,4 mil på sykkel. Og det ble min lengste sykkeltur noen gang. Heldigvis hadde vinden snudd, og det ble ikke noe av regnet som var meldt. Så vær og utsikt var det ingen ting å klage på. Kroppen derimot var blytung. Men vi tråkket oss fremover, og kom oss til vakre lille Flåm.

Vi fikk hvilt oss i Flåm i et par timer før vi tok Flåmsbanen til Myrdal, og derfra Bergensbanen til Haugastøl hvor bilen stod og ventet. Vi kjørte fra Haugastøl til Geilo hvor vi tilbrakte natten, og på søndagen turet vi hjem til Fredrikstad igjen.

Det er en av de fysisk tyngste turene jeg har gjort hittil i mitt liv, og på lørdag kveld var jeg så sliten at jeg kastet opp middagen, haha… Det ble mange mil å sykle etter en uke med dårlig søvn. Men! Fyttirakkern så vakkert Norge og norsk natur er! Så fort jeg får meg egen bil, når enn det måtte bli, så skal jeg dedikere en hel sommerferie til å bare reise rundt i vårt fantastiske land.